dinsdag 10 maart 2015

Project jongenskamer is AF!!


Daar ben ik weer, van even te zijn weggeweest!
Met een leuk bericht want eindelijk kan ik jullie laten zien hoe onze jongenskamer is geworden!
Ik had me erg verkeken op het grote werk wat erachter zat!
Maar het resultaat mag er wezen!


De  kamer werd van baby-peuter naar stoere jongens kamer getransformeerd!
Omdat het een kleine kamer is (we wonen erg knus :-) wilde ik een stapelbed.
Maar niet een "gewone" Ik had al vaak van steigerhout dit soort boomhut bedden voorbij zien komen.. En dacht... dat moeten wij ook kunnen maken!
Via m`n vader kan ik makkelijk aan pallets komen, dus heb ik afgelopen weken veel, heel veel pallets uit elkaar gehaald!

Uiteindelijk had ik manlief zover dat hij zou helpen met alles in elkaar boren, want dat vertrouwde ik mezelf toch maar niet toe..! Het moet natuurlijk wel veilig blijven ;-)

Ik kocht een oud grenen stapelbed via marktplaats, dat vormde onze constructie.
De achterkant en het hoofd- voeteinde hebben we dicht gemaakt met underlayment .

De houtjes tussen de planken (foto boven) hebben we weggehaald.
Het bed is vervolgens geschilderd in matte lak van Karwei.
Donker groen, ook de kleur voor muren en lambrisering zijn van dezelfde bouwmarkt. Ik had nog geweifeld om krijtverf te gebruiken. Ik zie op veel blogs mooie resultaten (ook voor kinderkamers) Het werd echter behoorlijk prijzig. Ik vind dit een mooi alternatief, omdat het allemaal ook mat is geeft het toch een beetje het krijtverf effect!

Maar goed, voor de voorkant van het bed moest een frame worden gemaakt.
Dit werd tegen het bed aangezet en dat hebben we uiteindelijk opgevuld met pallet hout.
Frame uitgelegd in de tuin

Halverwege 
Zoals jullie begrijpen is het veel pas en meet werk!
Maar ALS het dan af is..... Ben je erg blij dat je hebt doorgezet ;-)




Het lukte me niet om het bed in een keer op de foto te zetten.
Maar de details zijn nu wel te zien!

Voor de kamer had ik geen bijzonder thema in gedachten.
Ik kwam op marktplaats een bijzonder gave scholplaat tegen, die ik direct al op de muur zag hangen.
De plaat had ik allang in huis voor dat ik een plan had met de kamer..
Dus waren de kleuren op de plaat voor mij een richtlijn om de kamer mee af te maken.

Het grijs van de wolken in de lucht is op de muur en de lambrisering gekomen.
Het oude grenen bed is in de groene kleur van de zee geverfd. Ook het trappetje buiten het bed en in wat decoratie is deze groene kleur terug te vinden.



HET bekende boeken rek uit een eerdere post!

Bijschrift toevoegen
Het lampje hing er ook al in de baby kamer maar toen met pegeltjes en in een crème kleur.
Nu dus wat stoerder zonder pegels (doorgeknipt met een nijptang) en ook groen geverfd.

In het dekbed set word mooi het grijs en groen gecombineerd:



Toen ik al bezig was om e.e.a. in te pakken en uit te zoeken had ik nog snel wat foto`s gemaakt van hoe de kamer eerst was:

Tegen deze muur staat nu het stapelbed

Hier staat nu de kledingkast

Wel een verschil hé? De jongens gaan nu in ieder geval met veel plezier naar bed :-)
Ik zeg ... Missie geslaagd!
En volgens mij is Ollie het ermee eens ;-) *verklapt gelijk nabij welke stad wij wonen ;-)*
************************************

Heerlijk om weer een klus af te kunnen sluiten!  Want al met al was het een behoorlijke klus!
Op een gegeven moment werd het natuurlijk ook een prestige project want iedereen verklaarde ons voor gek... "Met die oude vieze pallets een bed maken?? Wie verzint nou zoiets "
Haha, en nu moeten we zeggen dat we niet zijn in te huren ;-)

Verder ben ik op dit moment bezig om oude meubels op te knappen.
Deze wil ik onder eigen naam gaan verkopen!

Creato da Pris....
Betekend: gemaakt door Pris


Ik ben ook van plan om deze dienst aan te bieden.
Als iemand een kast heeft maar diegene wil een andere look en ziet er zelf niet over heen om te verven kunnen ze contact opnemen.
Dit alles is nog in de begin fase maar wilde het hier toch alvast melden ;-) 
Wellicht in een volgend bericht hierover meer!
Het eerste kastje is inmiddels geverfd en klaar voor de verkoop.
In onze omgeving weet ik zo snel niet iemand anders die het ook doet dus wellicht slaat het aan!
:-) Heel spannend en erg leuk!


Heel fijne week verder allemaal!
En WELKOM nieuwe volgers!
**Priscilla**

10 opmerkingen:

  1. Superleuk geworden, ook om te zien hoe jullie het bed hebben opgebouwd. Zo zie je maar dat je met een beetje creativiteit een heel eind kunt komen.

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps dat ging niet goed het eerste bericht...

    Wat een leuk en geweldig bed.
    Heel mooi gedaan zeg!!

    groet, Laura

    (hetlandelijkgebeuren.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan het goed geloven dat jouw jongens niet meer uit hun kamer zijn te slaan , wie zou zo'n super cool bed niet willen .
    Heel knap gevonden !
    Daar waren die pallets dus voor .
    Groetjes
    Christel , garcysplace

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met recht kun je zeggen, missie geslaagd, hij is heel leuk geworden en voor de jongens natuurlijk heel stoer zo;n bed.
    Knap hoor om door de oude pallets heen te kijken en dit erin te zien, super leuk.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk geworden, goed gedaan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed dat je hier tijd ingestoken hebt, Priscilla!
    Want je hebt echt eer van je werk!
    Een prachtige bed en leuke jongenskamer.
    Leuk dat je bij mij langskwam. Ik ga je volgen en voel je bij mij ook welkom!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Priscilla,
    Wat een heerlijke kamer is dat geworden en dat bed... zo mooi. Wat zullen je jongens het geweldig vinden...
    Je kleurkeuze vind ik ook prachtig, staat heel warm en gezellig. En die oude schoolplaat is ook geweldig. Leuk dat die de basis voor de kleuren vormde voor deze zeer geslaagde make-over...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is wel een heel mooi bed geworden. Wat geweldig creatief!
    En wat een jonge moeder ben je, ik zie op je blog dat je van hetzelfde jaar bent als mijn zoon. Hij woont nog thuis en jij hebt al zelf een huishouden en kinderen, wat een verschil.
    Ik ben je gaan volgen hoor, leuk!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er leuk uit.
    Stoere kamer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen