dinsdag 24 maart 2015

Met dank aan de natuur!

Al een tijdje geleden zijn we naar het bos geweest.
Een vaste ritueel, voor de jongens, is dan natuurlijk om alles wat in je tas past aan stokken, beukennootjes, dennenappels (en eigenlijk alles wat je tegen komt ) en in de tas past mee te nemen!
Tot we op een wel heel grote stok stuitte! Een van zeker twee meter lang.. Moet je meenemen was het advies van mn broer leuk voor een trappetje...!
De jongens vonden het geweldig zeker toen we nog twee van die takken vonden!
Vraag niet hoe we thuis zijn gekomen..! Haha ;-)



Maar het trappetje is klaar en staat erg leuk op mn piano..!
Eerst wilde ik hem 80CM hoog maken maar nee,


woon je klein? Denk groot! 

Dus heb ik hem nu 120 CM hoog gemaakt.
Nog een bosje (toefje) gemaakt van buxus takjes omwikkeld met touw...



Het is lastig om goede foto`s te maken, met flits is het erg licht en zonder flits lijkt alles geel..

Het kleine vachtje wat ik op de piano heb liggen is afkomstig van een groot plaid wat ik op de bank had liggen in de winterdagen.
Door het gebruik (vier winters lang) waren er gebruikssporen op te zien waardoor ik hem wilde weggooien..
De mooiste plekken heb ik eruit geknipt (daar was enige moed voor nodig) en zie daar een paar (nep) konijnen kleedjes..!


Om dat ik het niet te winters wilde laten lijken heb ik er een paar kwartel? eitjes bij gelegd en een klosje wat eerst blank hout was.

Het schilderijtje is een special item in ons huis.. Dat was een van de eerste dingen die ik samen met mijn man kocht voor ons uitzet! :-)
We zijn inmiddels tien jaar samen ( ik kreeg verkering op m'n 13e hij is echt mijn jeugd liefde :-) )erg leuk om zo herinneringen samen te delen!

Dan om het bericht af te sluiten een voorjaars krans..
Zelf gemaakt van voorjaarstakken..!


Onderop liggen gezaagde stukjes hout van die  over waren van de ladder..!
Dit geeft het geheel wat meer volume!
De bolletjes zorgen voor wat "groen"

Trouwens het kastje uit de vorige post is verkocht! Helemaal blij op naar het volgende project!
** Een buffet kast de eerste laag verf zit er al op, binnenkort meer hierover**
__________________________________________

Welkom aan nieuwe volgerS!
Ik zag dat Marieke (van Wonen ala Mar) een stukje heeft geschreven over de gehaakte baby booties die ik voor haar (met veel plezier) maakte..!
Leuk als je via haar mijn blog hebt gevonden en me gaat volgen!
Laat gerust een berichtje achter ik lees ze altijd erg graag!

___________________________________________

* Groetjes van Priscilla* 

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk trappetje, helemaal omdat ze zelf gemaakt is. `k Moet ook maar eens een uitstapje naar het bos wagen. Fijne avond nog..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je leuk gemaakt , het laddertje.
    Ook de krans is mooi met de bloembolletjes.
    En jammer dat ik geen kleine kindjes meer in mijn naaste omgeving heb , ik zou ook nog zo'n sokjes vragen .
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te sprokkelen in het bos en er dan wat moois van te maken. Zo hebben wij ook eens een lange stam meegenomen in de auto, mijn man mopperde de hele weg, want hij was ook erg lang.
    We hebben er een staande lamp van gemaakt voor op de jongenskamer. Je trappetje is leuk geworden en de sokjes voor Marieke heb je ook heel mooi gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden je trappetje! Zelfgemaakte dingen zijn toch het leukst vindt ik!

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk van die struintochten door het bos, Priscilla!
    En als je er dan zo'n leuk trappetje aan over houdt!
    Staat heel leuk op de piano, die je verder ook leuk hebt aangekleed.
    De sokjes heb ik al bij Marieke gezien, waren erg leuk!
    Geniet van deze mooie tijd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je trappetje is leuk geworden hoor, wat zullen de kids daar trots op zijn.
    Gezellig het voorjaar in huis gehaald.
    Die sokjes waren ook zo schattig die je had gemaakt voor Marieke.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Priscilla, kom ik er nu achter dat jij die lieve stoer slofjes bij Marieke hebt gemaakt. Leuk! Ook gezellig dat je volger bent geworden bij mijn blog, welkom! Zoals je ziet heb jij er ook weer een volger bij.
    Herkenbaar dat gesjouw uit het bos. Onze jongste kan er ook wat van. Die sleept ook het liefst een heel bos mee de auto in ;-) Maar je hebt er wel een leuk laddertje aan over gehouden. Denk dat ik de jongste volgende keer ook met een bouwtekening het bos in stuur...hihi
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha! Dan doen wij ook altijd! Met een grote boodschappentas onder de arm gaan wij ook altijd op zoek naar mooi natuur materiaal!

    Mooie takken! Leuk gedaan!


    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha ha! Dan doen wij ook altijd! Met een grote boodschappentas onder de arm gaan wij ook altijd op zoek naar mooi natuur materiaal!

    Mooie takken! Leuk gedaan!


    Liefs
    Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Priscilla,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Maar goed dat je iets van je laat horen want jouw mooi blog ken ik nog niet. Ik zie allemaal mooie dingen en wil hier wel graag meer van zien!
    Ik ga me bij jouw aanmelden:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Priscilla :))
    Ik was hier al eerder maar zie dat ik geen reactie meer heb geplaatst terwijl dat dus wel mn plan was dus bij deze
    Je trapje is een plaatje zeg, doet t altijd goed.
    Ook ik kan heel moeilijk iets wegdoen maar toen we 3 jaar geleden besloten om te gaan verhuizen moest dat dus echt wel gebeuren. Had t er al eerder spaansbenauwd door gehad als ik alleen maar dacht aan 2 ruimtes....het is me gelukt en er is, ik overdrijf niet, een vrachtwagen weggegaan naar een soort van kringloper die alles kon gebruiken, tot aan lege glazen potten, scherven en stukken papier toe. Nu denk ik aan heel veel spullen die dus weg zijn en ik dus had kunnen behandelen met t 1 of ander....zucht...
    Maar maakt niet uit, verzamel gewoon weer verder hahaha
    Fijne avond
    lieve groet Brigitte






    BeantwoordenVerwijderen