dinsdag 7 april 2015

Dekenkist als salon tafel..!

Hallo Allemaal...

Het gewone ritme komt weer op gang na de feestdagen.. Nagenieten en opruimen is wat hier de klok slaat ;-)..
En nog even een blog bericht posten!

Voor de feestdagen was ik nog even de kringloop bij ons binnen gewipt en jawel daar stond een leuke dekenkist. Het leek me al een tijdje handig om zo`n dekenkist te hebben omdat je er gewoon veel spullen in kan opbergen zonder dat je het direct ziet.
Maar ja, ik had nu in mijn huis geen ruimte om hem neer te zetten dus toch maar niet meegenomen.
Thuis gekomen twijfelde ik wel of ik hem niet gewoon had moeten meenemen... Onze salon tafel is namelijk erg groot, heel handig als er een verjaardag is maar voor de rest staat hij eigenlijk in de weg..

Daar hadden we tot voor kort nog geen last van maar sinds onze twee zoontjes samen op de grond spelen merken we dat de ruimte op de grond erg smal is! Ik ergerde me steeds meer aan de tafel en schoof hem elke keer opzij, zodat de jongens meer speel ruimte hadden, maar dat was alleen maar het probleem verplaatsen..
Maar ja, om nu een goede salontafel in te wisselen voor een oude dekenkist..?
Gelukkig bood mijn moeder een oplossing aan. We mogen zolang de salontafel bij haar boven zetten *ruimte te over* zodat als het tegenvalt, ik spijt krijg of als we ooit groter wonen we de salontafel gewoon kunnen ophalen! Super!
En nu staat de dekenkist-salontafel dus bij ons binnen!


Het is een uitkomst! alle speelgoed wat niet meer in de daarvoor bestemde mand paste bleef er een beetje naast liggen.. Nu dus niet meer.. huppatee klep open en weg ermee! ;-)
Ik vraag me alleen nog af of ik hem zal behandelen met een beits?? Het bovenblad is namelijk iets lichter dan de zijkant van de kist (waarschijnlijk door gebruik en schoonmaken) dat stoort me nu nog niet.. alleen vraag ik me af of hij mooier zal worden na een behandeling met biets (zelfgemaakt of een gekochte) 
Zelf heb ik nog niet eerder met beits gewerkt iemand een tip??


Wat een ruimte hebben we gekregen! Heerlijk.. netjes al het speelgoed in de daarvoor bestemde rieten mand en de rest in de tafel.. ;-) ssst.. niet zeggen he?  ;-)


Onder op onze oude salontafel stond de boekenkist van de jongens.
Prop vol met boeken want daar zijn ze gek op! Die moest in de kamer blijven, want anders kan ik elke keer ik weet niet waarvandaan de boeken tevoorschijn halen!
Maar het witte van de kist sprak me niet meer zo aan dus had ik hem in de grey wash gezet.



Toen hij bijna droog was ben ik er met een kwast wat wolkerig over heen gegaan want ik vond het te netjes. En er ontstond een heel leuk effect!

De voorkant


Hij staat in een klein hoekje naast de stoel en de bank ideaal uit de "loop" want met de gewonnen ruimte ben ik nu juist zo blij  ;-)


Geniet van het mooie weer deze week!

*Priscilla* 



6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tafel heb je nu, en super handig met die opbergruimte.
    Ik heb wel eens wat behandelt met zelfgemaakte beits dan moet je het op een stukje wat je niet ziet uitproberen want het kan heel donker uitvallen als je het niet verdunt.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heel erg handig voor het speelgoed, en nog een leuk gezicht ook, twee vliegen in één klap.
    Het andere kistje vindt ik ook goed gelukt.
    Fijne week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee vliegen in één klap , een mooie salontafel en een handige opbergruimte.
    En ik vergeet extra ruimte voor de kindjes ...
    Het andere kistje heb je ook mooi bewerkt .
    Geniet ook van het mooie weer .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjo, wat een mooie dekenkist zeg!
    Groot gelijk dat je hem toch hebt opgehaald en een lief gebaar van je moeder!
    Heerlijke speelruimte voor de kinderen!
    Het andere kastje heb je ook mooi bewerkt!
    Geniet ook va het mooie weer!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gaaf die dekenkist, wat zul je daar blij mee zijn! die andere kist is ook erg mooi geworden, staat perfect zo!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n kist als salontafel en nog handig ook.
    Ik denk dat je hem voor beits eerst moet kaalmaken.
    Misschien dat verven met een mooie Annie Sloan kleur en dan flink doorschuren ook best mooi kan zijn.
    Maar even zo laten kan ook. Dan kun je er goed over nadenken wat je ermee wilt.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen